web messenger facebook messenger purchase instant messaging software
دانلود نرم افزار های مفید ***
...در این شهر
ادبی تفریحی دانلود
کتاب میکروکنترلرهای AVR
     کتاب ظهور و نشانه های آخرالزمان
کتاب ۳۰ داستان از صادق هدایت
کتاب داش آکل
کتاب ابلیس دشمن فرزندان آدم
کتاب آموزش اینترنت
کتاب عصر بلاهای طبیعی
کتاب خواص و ویتاوینهای میوه ها و سبزیجات
کتاب علوم ماوراء
تفسیر قرآن برای جوانان
هزار و يک نکته از قرآن کريم
حقه ها و ترفندهای اینترنت۲
کتاب قانون جرائم اینترنتی
کتاب آشنایی با بیماری گال (قابل توجه سربازان)
کتاب معرفي و نقد و بررسي فرقه شيطان‌پرستي
کتاب آنچه یک جوان باید بداند (ویژه پسران)
کتاب آنچه یک جوان باید بداند (ویژه دختران)
کتاب راهنمای خرید نوت بوک
کتاب کاوه آهنگر و زال و رودابه

 

نظر یادتووون نررررررررررررررره

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر
همسر مناسب برای هر کس تعاریف خاص خودش را دارد اما اصولی وجود دارد که باید در همه آنها یکسان باشد. در واقع همسر خوب، همسری است که معیارهای پایه را داشته باشد و بعد از آن معیارهای مورد علاقه شما را تامین کند.

 


ویژگی‌های یک همسر مناسب

در این مطلب معیارهای پایه همسر مناسب را خواهید خواند. یادتان باشد این معیارها برای خود شما هم صادق است و باید سعی کنید آنها را در خود تقویت کنید.

اولین ویژگی یک همسر مناسب آن است که به پختگی لازم برای اداره زندگی رسیده باشد، یعنی بتواند در شرایط مختلف، تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشد؛ مهارت سنجیده گویی و کنترل زبان، قدرت کنترل و غلبه بر احساسات را داشته باشد، آینده نگر، واقع بین، انتقادپذیر و دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل صحیح نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامون باشد و... در اینجا به تبیین این شاخصه ها می پردازیم.

 

کنترل زبان: مهارت استفاده از زبان و گفتار صحیح بسیار ارزشمند است که با دقت، تفکر و تمرین، خوب گوش دادن و گزیده، به موقع و به اندازه سخن گفتن به دست می آید. به این ترتیب بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم ها برطرف شده و محبتتان افزایش می یابد.

 

کنترل احساسات: کنترل احساسات و هیجانات و ابراز احساسات مناسب شما را از مسیرتان باز نمی دارد، بلکه در مقابل بدی ها و زشتی ها قدرت مقابله پیدا می کنید. باعث می شود در برابر شکست ها ناامید نشده و در پیروزی ها مغرور نشوید. اگر نمی توانید احساسات و هیجانات خود را به خوبی کنترل کنید، باید از ایمان و تفکر درست، عبرت گرفتن و مشورت با افراد آگاه جهت کنترل و بروز مناسب احساسات استفاده کنید.

 

آینده نگری: برنامه ریزی منظم و تلاش و فعالیت هدفمند از آثار آینده نگری و نگاه درست به آینده است بنابراین برای آینده خود برنامه مناسب داشته باشید تا برای رسیدن به انگیزه های خود کمتر دچار مشکل شوید.

 

انتقاد پذیری: با پذیرش انتقادات سازنده نسبت به خود می توانید از تجربیات رایگاه دیگران استفاده کنید و به اصلاح خطاها و اشتباهایتان در زمان مناسب بپردازید. روحیه انتقادپذیری علاوه بر سازندگی، خوش بینی و حس تعامل، محبت دیگران را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

قدرت تجزیه و تحلیل: در روزگاری که خوب و بد در کنار هم قرار دارند و تشخیص مرز میان آن ها به راحتی ممکن نیست می توان با مطالعه و به دست آوردن بینش درست که نتیجه همنشینی با افراد امین است، قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل امور و رویدادهای شخصی و اجتماعی را به دست آورد و از قضاوت و تصمیم گیری های عجولانه در موارد حساس پرهیز کرد.

 

استقلال فکری: صلاح مملکت خویش خسروان دانند! درست است که مشورت با افراد آگاه مفید است اما داشتن استقلال فکری و باری به هر جهت نبودن و گاهی پافشاری در تصمیم های درست لازم است، چرا که هر کس به واقعیات درونی و بیرونی خود بیش از دیگران واقف است، البته استقلال فکری با خودسری تفاوت دارد.

 

ادب: ادب، عقل را حفظ و شخصیت را استحکام می بخشد، با رعایت ادب، اجازه بی ادبی و سوء استفاده کردن را به دیگران ندهید.

 

واقع بینی: گاهی واقعیت به نظر تلخ می آید اما عدم پذیرش آن زندگی را تلخ تر می کند. واقع بینی شما را از خیال پردازی، توقعات نابجا و انتظارات غیرمنطقی دور می نماید، در نتیجه به سرعت و سهولت شما را از بیراهه به شاهراه می رساند.

 

مسؤولیت پذیری: تعهد و مسئولیت پذیری فرد در مقابل خانواده، شغل، اجتماع و... نشان دهنده رشد فکری اوست که باعث جلب اعتماد و اطمینان دیگران، کسب اعتبار و وجهه و موفقیت می شود.

 

رازداری: حفظ اسرار شما را محبوب و معتمد می کند و تمرینی است تا با میل خود به افشاگری بجنگید.

 

ویژگی‌های یک همسر مناسب

خوش اخلاقی: خوش اخلاقی یکی از کمالات انسانی است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: پاداش صاحب اخلاق نیکو مانند پاداش روزه دار شب زنده دار است. اسلام برای اخلاق در امر ازدواج اهمیت بسیاری قائل است تا جایی که آن را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب همسر قلمداد می کند.

 

انعطاف پذیری: انعطاف پذیری موجب می شود به جای پافشاری روی خواسته ها و نظرات (درست یا نادرست)، انرژی ها صرف تفکر، تغییر و اصلاح بیشتر شود که نتیجه آن آرامش در زندگی خواهد بود. انعطاف پذیری در مقابل عقاید و باورهای دینی... که جزء اصول زندگی هستند و زیربنای فکری را تشکیل می دهند عاقلانه نیست.

 

 

قناعت: قانع بودن در زندگی سبب می شود به دارایی هایتان راضی و خرسند باشید، حسرت نداشته ها را نخورید و در میدان رقابت، چشم و هم چشمی، تجملات و زیاده خواهی ها نیز با آسودگی خیال زندگی کنید.

 

گذشت:  چشم پوشی از اشتباهات دیگران و گذشت در مقابل خطای آن ها موجب می شود تا از کینه توزی و جدایی دور بمانید و با سازندگی روحی موجب تداوم روابطتان با دیگران شوید.

 

حیا:  حیا ادب خاصی به فرد می بخشد که در رفتار، نگاه، طرز صحبت کردن و لباس پوشیدن شخص و... خود را نشان می دهد و این باعث می شود که نه شخص وارد حریم خصوصی دیگران شود، نه اجازه دهد دیگران وارد حریم خصوصی او شوند. حیا صفتی ثابت و استوار در اعماق وجود انسان است که او را از ارتکاب حرام های شرعی، عقلی و عرفی دور می سازد، برای نفس محدودیت ایجاد می کند و معیار عام و الهی در انتخاب همسر محسوب می شود. حیا برتر از تقوا است، زیرا تقوا یا پرهیزگاری ما را از گناهان شرعی مصون می سازد، اما حیا باعث اجتناب از زشتی های عقلانی و عرفی می گردد. از آثار مثبت حیا می توان به برطرف شدن عیوب، تسلط بر نفس، آبرومندی، ایمنی از روز قیامت، قبولی عمل، پاکی از گناهان و... اشاره کرد. امام صادق (ع) فرمودند: حیا و ایمان دو رشته ی به هم تنیده اند که چون یکی برود دیگری هم رفته است.

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ویژگی‌های یک همسر مناسب,همسر مناسب,,
ارسال توسط امیر وبمستر
با رشد طلاق در جامعه پدیده «بچه های طلاق» هم روز به روز بیشتر می شود. بچه هایی که معمولا به دلیل جدایی پدر و مادرشان همیشه از یک برچسب نامنصفانه رنج می کشند. برچسبی از ترحم، بی اعتمادی و نگاه از بالا که آنها را بیش از هر چیز رنج می دهد.

ازدواج با فرزندان طلاق، آری یا نه؟

فرزندان طلاق به دلیل زندگی در یک فضای مشوش همیشه آسیب پذیری بیشتری دارند و از سوی دیگر، نداشتن یک الگوی سالم و منطقی از خانواده و روابط زن و مرد، خیلی وقت ها آنها را در زندگی آینده شان دچار تشویش می کند و زندگی مشترک را برایشان دشوار می سازد.

با این حال فرزندان طلاق هم می توانند ازدواج های موفقی داشته باشند. تصور رایجی که درباره آنها وجود دارد و آنها را آسیب دیده، رشد نیافته و آسیب رسان می داند، در بیشتر موارد درست نیست.

 

خیلی ها تصور می کنند که قبح طلاق برای فرزندان طلاق ریخته و ممکن است در زندگی شخصی شان هم با کوچکترین اختلافی به دنبال جدایی باشند. به همین دلیل اگر خانواده ای متوجه شود که فرد مقابل فرزند طلاق است از ازدواج فرزندشان با وی جلوگیری می کنند.

اما واقعیت این است که اگرچه گاهی این مساله در بچه های طلاق وجود دارد اما درباره همه آنها صدق نمی کند. بسیاری از بچه های طلاق هستند که بر پایه جوهر وجودی خود به بهترین و برترین جایگاه های علمی، اخلاقی، فرهنگی و... رسیده اند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

بنابراین توصیه می کنیم اگر موردی برای ازدواج داشتید که طرف مقابل فرزند طلاق بود، به صرف این موضوع از ازدواج با وی انصراف ندهید.

 توجه به برخی امور و آزمودن فرد مقابل در آنها تا حد بسیار بالایی زندگی را از خطرات ایمن و مطمئن می گرداند.

1.خلاء عاطفی

 معمولاً فرزندان طلاق به دلیل فقدان پدر یا مادر و یا هر دو از خلاء عاطفی بسیاری رنج می برند. باید توجه داشت که فرزندان برای اینکه به رشد عاطفی کامل برسند به محبت و توجه پدر و مادر نیاز دارند. اما اگر این محبت و توجه نصف شود و یا از سوی افراد دیگری چون پدر بزرگ و مادر بزرگ تامین شود خلاء های عاطفی بسیاری در فرد ایجاد می کند. خلاهای عاطفی و نرسیدن به رشد عاطفی یکی از مهمترین علل کمبودهای عاطفی زن و مرد در زندگی زناشویی است که می تواند گاهی مشکل ساز شود. اما به یاد داشته باشید که پذیرفتن همسرتان در خانواده شما، سیراب کردن او از محبت و حمایت های عاطفی خانواده شما از او می تواند این مشکلات را به حداقل برساند.

 

2.آسیب های روحی و روانی

 این افراد به دلیل اینکه سال ها شاهد دعواها، درگیری ها و حتی کتک کاری های والدین خود بوده اند، آسیب های روحی و روانی بسیاری دیده اند. ترمیم این آسیب ها و فراموش کردن آنها قبل از ورود به زندگی مشترک یک اصل مهم تلقی می شود. بنابراین مطمئن شوید که همسر آینده شما توانسته این مسائل را برای خود حل و فصل کند و به سبک و سیاق خود ساخته ای در زندگی فردی اش برسد.

 

3. عدم مهارت آموزی

البته آنچه در این راستا بسیار مهم تلقی می شود، این است که مشکلات اشاره شده در بالا تنها و تنها مختص فرزندان طلاق نیست. چه بسیار افرادی که در ضمن جدایی پدر و مادرشان از یکدیگر هیچ یک از مشکلات بالا را ندارند و چه بسیار افرادی که در خانواده و ذیل سایه پدر و مادر زندگی کرده اند و مشکلات بالا را دارند.  پس توجه همه افراد به مشکلات قید شده و آزمون آنها مهم است باید رعایت و توجه به آنها در ازدواج با فرزندان طلاق ضروری تر و مهم تر است.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر
شاید یکی از پررنگ ترین دغدغه های دخترانی که به نیت ازدواج با کسی آشنا می شوند، این باشد که حد و مرز روابط را چطور تعیین کنند؟ وقتی طرف مقابلشان تو زرد از آب در می آید و درخواست نامشروعی از آنها دارد، چطور مقاومت کنند و رابطه را به پایان ببرند؟ چه کنند که طرف مقابل را قانع کنند و در مقابل دام هایی که برایشان پهن شده چه جوابی بدهند؟

چطور به روابط نامشروع نه بگویید؟

تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد، به این خاطر خویشتن داری را از دست می دهند که نمی توانند در برابر فشار روانی تقاضا برای ارتباط جنسی از طرف مقابل مقاومت کنند و با جدیت و صراحت نه بگویند. در این مواقع به احتمال زیاد طرف مقابل شما با زبان چرب و نرم حرف هایی می زند که ممکن است شما را به فکر فرو برد اما اگر از قبل برای هر کدام از این حرف ها جوابی آماده داشته باشید، می توانید به راحتی از دام ها فرار کنید.

 

می گوید: لمس کردن یکدیگر باعث رشد انسان هاست.

بگو: تو باید رشد کنی و اطلاعاتت را بیشتر کنی. من آن قدر پخته هستم که بدانم این کار، آرامش من و برنامه هایم (برای آینده) را خراب می کند.

می گوید: رفتار تو مثل یک بچه کوچک است...

بگو: اتفاقا رفتار من مثل آدم های باتجربه است. به اطرافت نگاه کن ببین ارتباط بدون مسئولیت پذیری و بدون برنامه چقدر جوان ها را بدبخت کرده است.

می گوید: تو کنجکاو نیستی. فکر می کنی به یک بار تجربه کردن نمی ارزد.

بگو: من درباره خیلی چیزها کنجکاو هستم؛ اما معنایش این نیست که بخواهم خودم قربانی بشوم، یا موش آزمایشگاهی باشم. هرچه باشد، امکان صدمه دیدن من هست؛ پس نمی ارزد.

می گوید: همه این کار را می کنند.

بگو: اولا خیلی ها خویشتن دار هستند، ثانیا بیشتر کسانی که تو می گویی، سرانجام سرشکسته و متأسف می شوند و ثالثا من همه نیستم و می دانم که چه کاری برای من صحیح است.

می گوید: برای اینکه دوستت داشته باشند، باید بیشتر جلو بروی.

بگو: من نمی خواهم برای دوست داشته شدن، اجازه بدهم کسی از من سوءاستفاده کند.

می گوید: ولی من دوستت دارم.

بگو: پس به تصمیم من احترام بگذار و احساسات مرا پایمال نکن.

می گوید: به من نشان بده که چقدر دوستم داری.

بگو: من با خویشتن داری و انتظار کشیدن تا روز ازدواج به تو نشان می دهم که چقدر دوستت دارم.

می گوید: کسی که چیزی نمی فهمد.

بگو: خودم و خدای خودم که این را می فهمیم.

می گوید: تو مرا علاقمند و حالا نباید این طور رهایم کنی؛ وگرنه رفتارت در حق من بی انصافی و غیرانسانی است. چطور وجدانت چنین اجازه ای می دهد؟

بگو: من هیجانات نابجای تو نیستم و نمی توانم به قیمت راضی شدن تو، خودم را به گناه و عذاب وجدان و سرزنش بیندازم و خلاف آنچه که به صلاح زندگیم هست عمل کنم. تو باید خودت را کنترل کنی.

می گوید: اگر قبول نکنی، دیگرانی هستند که با اشتیاق می پذیرند.

بگو: برایت متأسفم که مرا به خاطر این چیزها دوست داشتی؛ خوشحال می شوم که به سراغ دیگران بروی.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر
حتما دیده اید آدم های را که مدام نق می زنند و از زمین و آسمان نالان و شاکی هستند. زندگی کردن با این آدم ها عین مصیبت و دردسر است. این افراد همه رمق و انگیزه شما را برای شروع زندگی، خلاقیت به خرج دادن و حتی ادامه دادن زندگی فعلی می گیرند و در یک کلام آرام و قرارتان را سلب می کنند.

نگرش قربانی

حس تحقیر، بی کفایتی، بدبختی، به بن بست رسیدن و افسردگی دستاوردی است که زندگی با یک مرد یا زن غرغرو و همیشه شاکی برای شما در پی دارد. اما فکر می کنید دلیل این اخلاق چیست؟ اصلا چطور می توان متوجه شد که همسر آینده شما این اخلاق را دارد یا نه؟

 

روان شناسان افراد را از نظر اینکه علل و عوامل به وجود آورنده شرایط و مشکلات را در دورن خود می دانند یا به بیرون نسبت می دهند به دو گروه تقسیم می کنند.

- مکان کنترل درونی: افرادی هستند که معتقدند همه چیز تحت کنترل است و آنها قادر به کنترل اوضاع و شرایط زندگی شان هستند. به همین دلیل همیشه مسئولیت اعمال و تصمیماتشان را می پذیرند و علت همه ناکامی ها و شکستهایشان را در خود جستجو می کنند.

 

-مکان کنترل بیرونی: این افراد معتقدند زندگی تحت کنترل آنها نیست و آنها قربانی بی چون و چرای شرایط بیرون از خود هستند. علت اصلی همه ناکامی ها از دید این گروه شرایط نامساعد محیط و دیگران هستند. در اصطلاح گفته می شود که اعضای این گروه دارای نگرش و ذهنیت «قربانی» هستند.

چنانکه اشاره شد، گروه های بالا یکی از انواع دسته بندی های شخصیت است که روان شناسان بر آنها تاکید کرده و آنها را یکی از مهمترین مسائلی معرفی می کنند که افراد باید در هنگام ازدواج به آن توجه ویژه ای مبذول دارند.

علت این توجه و اهمیت از سوی روان شناسان این است که شخصیت هر فرد، تمام اخلاق، رفتار و روحیات وی را در برگرفته و تحت تاثیر خود قرار می دهد. به همین دلیل شخصیت فرد مکان کنترل بیرونی با فرد مکان کنترل درونی کاملاً متفاوت است و زندگی با هریک از آنها شرایط و روحیات خاص خود را می طلبد. فرد مکان کنترل درونی، شخصی مسئولیت پذیر بوده و همه چیز را تحت کنترل خود قرار می دهد. بر این اساس خود و توانایی هایش را علت اصلی همه شکستهایش می داند. در مقابل فرد مکان کنترل بیرونی، شخصیتی است که به دلیل عدم مسئولیت پذیری اش محیط، اطرافیان و جامعه و... را عامل تمام ناکامی ها و شکست هایش معرفی می کند. او خود را مغلوب همه عالم دانسته و گمان می کند که همه چیز و همه کس در حال ظلم کردن به او هستند.

از دید کارشناسان و روانشناسان، ازدواج با فرد مکان کنترل بیرونی یا فردی که دارای نگرش و ذهنیت قربانی است، تا زمانی که این نگرش و ذهنیت منفی اش اصلاح نشده است، ممنوع می باشد. زیرا این افراد در زندگی مشترک نیز نه تنها مسئولیتی نمی پذیرند و بار وظایفشان بر دوش همسرشان می افتد بلکه اگر اتفاقی بیفتد و در برخی از بخش های زندگی با ناکامی مواجه شوند تقصر شکستشان را بر گردن همسرشان می اندازند.

 

نگرش قربانی

چگونه افراد دارای ذهنیت و نگرش قربانی را بشناسیم؟

برای شناخت این افراد، توجه به برخی صحبت ها و رفتارها در مراحل خواستگاری و تحقیق بسیار مفید فایده است.

* در مرحله گفتگو پرسیدن برخی سوال ها در زمینه مسئولیت پذیری فرد، شخصیت او را نشان می دهند.

 البته این سوال ها نباید به طور مستقیم‌ از فرد مقابل پرسیده شوند. مثلاً نپرسیم:  «آیا شما مسئولیت پذیرهستید یا نه؟» بلکه باید سوالات دقیقی را نسبت به زندگی قبلی فرد، شغل، تحصیلات، وظایف دوستی و خانوادگی که به گردن داشته و... طرح کنیم و بر اساس آنها میزان مسئولیت پذیری اش را مورد سنجش قرار دهیم. مثلاً بپرسیم:

- شما در چه تاریخی سرباز شدید، کی به سربازی رفتید؟ آیا غیبت هم داشته اید؟

- آیا در قبال  انجام ندادن کارها در خانواده دچار عذاب وجدان می شوید؟

 

*پرسیدن سوال هایی خاص برای شناخت شخصیت مکان کنترل بیرونی یا درونی فرد مقابل. مثلاً

- آیا شما تا به حال در زندگی تان شکست خورده اید؟ مقصر اصلی شکستتان که بود؟

 

* به جملات و عباراتی که بیان می کند توجه نماییم.

- اگر مدام در جملاتش از زمین  و زمان شکایت کرد و دیگران را به خاطر ناکامی هایشان سرزنش نمود، مکان کنترل بیرونی است.

-  اگر مدام موج یا تفکر منفی می داد مثلاً می گفت: نمی شود، نمی توانید، نمی توانم و... هم نشان دهنده شخصیت مکان کنترل بیرونی اوست.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:نگرش قربانی,قربانی عشق,قربان کل,,
ارسال توسط امیر وبمستر
بالارفتن سن ازدواج دردسر بزرگی است که متهم ردیف اول آن را نمی توان به راحتی تعیین کرد. ترس از ازدواج، چاله های پرنشدنی که بزرگترها پیش روی جوان ها می کنند و بی اعتمادی به ازدواج شاید مهم ترین دلایلی باشند که سن ازدواج را به تاخیر می اندازند.

شما هم از ازدواج فرار می‌کنید؟

با این حال، اگر شما هم احساس می کنید سن تان بالا رفته اما به ازدواج رغبتی ندارید، بهتر است دلیل اصلی این بی انگیزگی را پیدا کنید.

 

-  رواج باورهای اشتباهی چون تجرد عامل پیشرفت و آزادی

امروزه برخی از جوانان بر این باورند که ازدواج باعث ایجاد محدودیت در بسیاری از خواسته‌ها و نیازها و موجب سلب آزادی های فردیشان می‌شود؛ از این رو، ترجیح می‌دهند به شکل مجرد و آزاد زندگی کنند.

در این میان از سویی برخی به زندگی آزاد و بدون محدودیت غرب روی می برند و به لذت جویی می پردازند و رشد اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و... خود را در تجرد می دانند و برخی دیگر به دلیل گرایشهای خشک مذهبی و برای رسیدن به خودسازی و سیر و سلوک معنوی حاضر نمیشوند در قید و بند زندگی مشترک قرار گیرند.

 برخی نیز فرزنددار شدن را مانع و از این رو، حاضر نمی‌شوند ازدواج کنند.

 

-  گسترش فرهنگ های غلطی چون هزینه های سنگین و چشم و هم چشمی

«چشم و هم چشمی» فرهنگ غلط دیگری است که به مرور زمان در میان خانواده ها شکل گرفت به گونه ای که فرهنگ های زیبا و قدیمی چون ساده زیستی جای خود را به برخی ارز‌شها چون تجمل‌گرایی، توقع های بالا و بیجا و... داد. همین امر باعث فرار بسیاری از جوانان به خصوص آقا پسرها از ازدواج و هزینه های سرسام آور آن شد.

 

-  فراهم بودن زمینه روابط نامشروع

طبق پژوهش های به عمل آمده، روابط آزاد و بدون چارچوب میان دختر و پسر و امکان ارضای جنسی، نیاز به ازدواج را در جوانان کم رنگتر کرده است. این فرهنگ غلط که در ابتدا تنها در کشورهای بی بند و بار وجود داشت، از طریق وسایل ارتباط جمعی به تمام مردم جهان انتقال یافت. به همین دلیل به مرور زمان افکار شومی چون روابط آزاد و بدون قانون و امکان بهره‌گیری جنسی از طریقی غیر از ازدواج میان دختر و پسر که مسئولیت چندانی هم بر عهده آنها نمی گذارد، در برخی از جوانان شکل گرفته و باعث افزایش سن ازدواج شد.

 

- کاهش اعتماد اجتماعی

با افزایش میزان آسیب ها و نابهنجاری های اجتماعی، اعتماد اعضای جامعه به یکدیگر کاهش یافت. از آنجایی هم که مبنای زندگی مشترک بر پایه اعتماد متقابل طرفین (دختر و پسر) به یکدیگر است، فرو ریختن دیوارهای اعتماد باعث شد افراد به سختی بتوانند به کسی اعتماد کرده و او را شریک زندگی خود بدانند.

 

-  باورها و مشکلات فردی و خانوادگی

نه تنها باورها و مشکلات فردی چون دیدن تجربیات تلخ زندگی والدین، اقوام و اطرافیان در نگرش افراد نسبت به ازدواج تاثیر منفی می گذارد بلکه برخی باورهای غلط خانوادگی چون ازدواج فرزندان به ترتیب سن، حساسیت بیش از حد در انتخاب همسر برای فرزند و... نیز فرصت های مناسب بسیاری زا جوانان گرفته و بر سن ازدواج آنها تأثیر می گذارند.

 

تمرین: به عوامل ذکر شده در بالا توجه نمایید. کدامیک از آنها در اجتناب شما از ازدواج نقش دارند؟ پس از یافتن عامل در مورد آن بیندیشید و درستی یا نادرستی آن را براساس تفکر خود بیابید. به چه نتیجه ای می رسید؟ آیا عوامل تاثیر گذار بر عدم ازدواج شما واقعاً موانع غیر قابل حلی هستند یا می توان آنها را حل کرد؟

 

 

عوامل

عامل من

درستی یا نادرستی

راه حل پیشنهادی

نتیجه

رواج باورهای اشتباهی چون تجرد عامل پیشرفت و آزادی

آرزو دارم تا مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهم.گمان می کنم در صورتی می توانم به این هدفم برسم که دغدغه ای چون زندگی مشترک، فرزند داری و ... وجود نداشته باشد. به همین دلیل ازدواج نمی کنم.

وقتی خوب فکر می کنم میبینم که دارم خیلی سخت می گیرم. بسیاری از همکلاسی هایم در ضمن ازدواج ادامه تحصیل می دهند. جالب آنکه شاگر اول کلاسمان یک خانم متاهل است. وقتی با او صحبت می کنم آرامش بسیاری در وجودش موج می زند. انگار نه انگار که کلی مسئولیت دارد.

می توانم با فرد مقابل صحبت کرده و او را از اهدافم با خبر کنم. در این صورت او نیز مرا در رسیدن به این هدف به هر نحو چون کمک در کارهای خانه، عقب انداختن فرزند دار شدن و... یاری می رساند.

وقتی خیلی ها می توانند در ضمن زندگی مشترک درس هم بخوانند و موفق هم باشند پس من هم می توانم.

گسترش فرهنگ های غلطی چون هزینه های سنگین و چشم و هم چشمی

       

فراهم بودن زمینه ارضای نامشروع

       

فراهم بودن زمینه ارضای نامشروع

       

کاهش اعتماد اجتماعی

       

باورها و مشکلات فردی و خانوادگی

       

عوامل دیگر

       

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر
ازدواج آن قدرها هم که می گویند هندوانه در بسته نیست. خیلی وقت ها می توانید از روی رفتارهای طرف مقابلتان آینده رابطه با او را پیش بینی کنید.

ازدواج با این افراد سفارش نمی‌شود

اگر در کسی که قرار است همسر آینده شما باشد این موارد را دیدید، درباره تصمیم تان تجدید تظر کنید.

 

1– افراد دارای هوش هیجانی پایین

تحقیقات روان شناسان در دهه های اخیر ثابت کرده که تنها هوشبهر (IQ) برای موفقیت در زندگی کافی نیست، بلکه ما برای داشتن یک زندگی خوب و خشنودکننده به نوع دیگری از هوش یعنی هوش هیجانی نیازمندیم. روان شناسان، هوش هیجانی را به صورت توانایی شناسایی احساسات و هیجانات خود و دیگران، تمایزگذاشتن میان آنها و استفاده از اطلاعات حاصل از آنها در تفکر و اعمال تعریف کرده اند.

افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، دارای ویژگی هایی هستند که زندگی با آنها را بسیار مشکل می سازد. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*بروز ندادن احساسات

*توجه نکردن به احساسات دیگران

*ناتوانی در مقابله با هیجانات منفی مانند خشم، اضطراب و... (اغلب این افراد قادر به کنترل خشم خود نیستند)

*مقابله ناکارآمد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره

*ناشادی و بدبینی کلی

 

2 – افرادی که هنوز درگیر روابط قبلی شان هستند

اگر هربار که فرد موردنظرتان را می بینید، حتما یکی دو خاطره از نامزد یا همسر قبلی اش تعریف می کند، اگر هنوز هم موقع صحبت کردن درباره زندگی مشترک قبلی اش بغض می کند یا به نحو شدیدی مشوش می شود، یا اگر هنوز به هر دلیلی ارتباط خود را با همسر سابقش را قطع نکرده است، بدانید که آمادگی شروع رابطه جدیدی را ندارد.

فرد آسیب دیده در این موارد، یا کسی را به عنوان همسر انتخاب می کند که ویژگی هایش کاملا مخالف خصوصیات همسر سابقش باشد، یا فردی را انتخاب می کند که ویژگی هایی کاملا مشابه همسر قبلی داشته باشد. دلیل دیگری که ممکن است موجب انتخاب شده باشد، فرار از هیجانات منفی پس از جدایی است. به هر حال آنچه مسلم است، این است که شما به خاطر خودتان و بر مبنای ویژگی های فردی تان انتخاب نشده اید. اگر فرد موردنظرتان از شریک سابق خود جدا شده و طلاق را تجربه کرده است، برای کنارآمدن با شرایط جدیدش به زمان نیاز دارد.

متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم همین که همسر آینده مان به بلوغ جسمانی رسیده باشد، برای تشکیل زندگی کافی است. غافل از آنکه رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی نیز به همان اندازه بلوغ جسمی مهم است

3 – افراد مبتلا به اختلالات جنسی

روانشناسان اختلالات جنسی را به سه دسته تقسیم می کنند:

اشتغال مداوم ذهنی به روابط جنسی

عدم عزت نفس و نجابت جنسی

بیماری های جنسی

مهم ترین دسته این اختلالات که پیش از ازدواج می توان به آن پی برد، عدم عزت نفس و نجابت جنسی است. اگر فرد موردنظر شما در ارتباطات خود باجنس مخالف حریمش را رعایت نمی کند، اگر احساس می کنید بیش از حد با دیگران گرم می گیرد یا رفتار و پوشش وی با فرهنگ ما سازگار نیست، یا اگر همیشه درباره افراد جنس مخالف اظهارنظر می کند، بدانید مشکلی وجود دارد. متاسفانه احتمال اینکه افراد پس از ازدواج این عادت نامطلوب را ترک کنند، بسیار کم است.

 

4 – افزادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند

متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم همین که همسر آینده مان به بلوغ جسمانی رسیده باشد، برای تشکیل زندگی کافی است. غافل از آنکه رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی نیز به همان اندازه بلوغ جسمی مهم است. همان طور که در مورد شهاب دیدیم، این گونه افراد مستقل نشده و به شدت به دیگران (خانواده یا دوستان) وابسته اند و بدون کمک آنها قادر به تصمیم گیری نبوده و به هیچ وجه مسئولیت پذیر نیستند. همه این ویژگی ها، زندگی کردن با این افراد را مشکل می سازد.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر
اگر به تازگی رابطه تان را با فردی که می خواستید ازدواج کنید به هم زده اید، به روش های زیر توجه کنید تا آسیب کمتری ببینید.

وقتی شما دو نفر به هم نمی خورید

** اگر لازم است، گریه کنید. اتفاقی که برای شما افتاده واقعا ناراحت کننده است و شما هم انسان هستید. از اینکه دلتان بگیرد و اشک به چشمتان بیاید، احساس گناه نکنید و بغضتان را فرو نخورید.

** عصبانی باشید. احساس عصبانیت می کنید؟ این که بد نیست. عصبانیت در این لحظه ای که شما در آن قرار دارید، یکی از بهترین راه های بیرون کردن احساسات بد است. با کمی عصبانیت، بسیاری از احساسات بد خود را در یک لحظه نابود خواهید کرد. چه چیزی از این بهتر؟ فقط مراقب طولانی شدن این هیجان و تبدیل آن به تنفر از طرف مقابل و یا فکر انتقام باشید.

**دلایل به هم خوردن ازدواج تان را بررسی کنید. سعی کنید همه مسیر را، از آغاز آشنایی تا این لحظه که رابطه تان به هم خورده است، روی یک صفحه کاغذ بیاورید. این گونه از هرگونه تحریف اتفاقات جلوگیری خواهید کرد. این کار علاوه بر آنکه تصویری عینی از همه آنچه اتفاق افتاده را به شما نشان می دهد، موجب می شود در آینده دوباره خطاهایتان را تکرار نکنید.

** زمان به عقب بازنمی گردد. گذشته، گذشته است؛ چه خوب چه بد، در هر صورت دیگر جای برگشتی وجود ندارد. چیزی که هنوز شکل نگرفته، آینده است.

** درک کنید که تغییرات بزرگ به زمان نیاز دارند. از تغییردادن خود نترسید، دیگران هرچه می خواهند فکر کنند، این زندگی شماست و فقط یک بار به شما داده شده است، پس آینده خود را خودتان بسازید.

** از دوستان خود کمک بگیرید. دوستان واقعی از همه بهتر شما را درک می کنند. درد دل کردن با دوستان یکی از بهترین روش های مقابله با هیجانات منفی بعد از این اتفاق است. سعی کنید ساعات بیشتری را با دوستان خود سپری کنید. بله، کمی تنها بودن خوب است.

** عجله نکنید. کمی به خود زمان دهید تا جنبه های خوب و بد اتفاقی را که افتاده بررسی کنید و با احساسات و آنچه رخ داده کنار بیایید. دقت کنید دوباره شتاب زده وارد رابطه جدیدی نشوید. برای آمادگی بهتر برای ورود به یک رابطه جدید حتما کمی زمان به خود بدهید. اگر شتاب زده دوباره رابطه جدیدی را شروع کنید، احساسات شما هم شتاب زده تغییر خواهند کرد و دوباره همه چیز نابود می شود. اگر زمان کافی برای فکر کردن به خود ندهید دوباره همه چیز به همان شکل قبل فقط با فرد جدیدی تکرار خواهد شد، پس برای بازبینی ماجراها و آماده شدن برای استفاده از آنهاف کمی زمان به خود بدهید و عجله نکنید.

طرز فکری که در مورد او دارید، درمورد افراد جدید نداشته باشید. صفات منفی طرف مقابلتان را به همه افراد هم جنس او تعمیم ندهید. این جمله که همه دختران یا همه پسران همین طورند، تنها از یک تعمیم اشتباه و خطرناک ناشی می شود که می تواند آینده تان را تهدید کند

 

**

 از زندگی لذت ببرید. سعی کنید نکات خوب موقعیت فعلی خود را درک کنید. از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کنید؛ کوهنوردی، اسکی، قایق سواری و صدها کار دیگر برای انجام دادن وجود دارد. قدم زدن هم بد نیست.

** کسب تجربه های بیشتر، نکته مثبت در چنین رخدادهایی است. در هر صورت برای ادامه زندگی خود باید فرد مقابلتان را ببخشید و به زندگی تان ادامه دهید. طرز فکری که در مورد او دارید، درمورد افراد جدید نداشته باشید. صفات منفی طرف مقابلتان را به همه افراد هم جنس او تعمیم ندهید. این جمله که همه دختران یا همه پسران همین طورند، تنها از یک تعمیم اشتباه و خطرناک ناشی می شود که می تواند آینده تان را تهدید کند.

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر

 

ازدواج با یک همکار

آمدن یك خواستگار از میان همكاران، برای خیلی‌ها می‌تواند یك شروع خوشایند باشد و برای برخی هم یك اتفاق پراضطراب. اگر این خواستگار تازه، از همان دسته افرادی باشد كه سال‌ها ویژگی‌های او را به‌عنوان همسر آینده‌تان مرور می‌كرده‌اید، قطعا بدون نگرانی و تنها با كنجكاوی برای بیشتر شناختنش قدم خواهید برداشت؛ اما اگر قصد ازدواج نداشته باشید یا فكر كنید این همكار قدیمی هیچ شباهتی به مرد رویاهای شما ندارد، موضوع برای‌تان سخت می‌شود و پیدا كردن یك راه برای حل كردن این مشكل، در كنار حفظ موقعیت كاری دشوار خواهد شد.


خواستگاری در محیط كار و پیچیدگی‌هایش را با مهدی میرمحمدصادقی، روان‌شناس و مشاور خانواده در میان گذاشتیم. از نظر او بررسی شرایط و ویژگی‌های خواستگاری كه پیش از این همكار شما بوده، دقت و حساسیت زیادی را طلب می‌كند. ادامه بحث را از زبان او بخوانید:

 

چطور می‌توان بدون ایجاد سوء تفاهم و مشكل در محیط كار تحقیق كرد؟

اولین نیاز برای تحقیق، شناخت یك محقق خوب است؛ كسی كه احساساتش را درگیر این موضوع نمی‌كند و توان كسب اطلاعات درست را دارد. دوستان نزدیك فرد یا دشمنان و رقیب‌های كاری‌اش معمولا منبع خوبی برای تحقیق نیستند، زیرا یا زیاد از حد او را مثبت و لایق می‌بینند یا زیاد از حد بر ویژگی‌های منفی او تاكید می‌كنند اما همكارهای نزدیكی كه با او دوست هستند اما بسیار صمیمی نیستند، می‌توانند شناخت بهتری از او را به ما ارائه دهند. برای تحقیق باید سراغ آدم‌های زیرك و البته خنثی برویم كه هم ویژگی‌های منفی او را دیده باشند و هم خصوصیات مثبتش را.

 

درصورت رد كردن این پیشنهاد، چقدر احتمال آسیب دیدن روابط كاری وجود دارد؟

اینكه جواب منفی دادن به خواستگاری یك همكار چقدر می‌تواند روی روابط كاری ما تاثیر بگذارد كاملا بستگی به شخصیت 2 طرف و رتبه كاری‌شان دارد؛ برای مثال اگر او مدیر باشد قطعا بعد از این سیستم كاری‌شان خیلی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود كه ما به قصد آشنایی مدتی با آن همكار بیرون رفته و صحبت كرده باشیم. به همین دلیل پیش از هر اقدامی باید شناختی نسبتا دقیق از فردی كه قصد آشنایی با او را داریم به دست بیاوریم.

 

چطور می‌توان احتمال این آسیب را كمتر كرد و روابط كاری را بعد از این جدایی نیز حفظ كرد؟

نه گفتن در چنین روابطی باید با صراحت كامل انجام شود. نباید برای جواب منفی دادن خود فرد را بكوبیم و ضعف‌هایش را دلیل این جواب به شمار بیاوریم. در این زمان شما باید ویژگی‌های مثبت فرد را به رویش بیاورید و بگویید با وجود تمامی این خوبی‌ها، احساس می‌كنید كه نمی‌توانید آینده خوبی را برای هم رقم بزنید. می‌توانید پس از گفتن این حرف‌ها بگویید كه آنچه برای ازدواج در ذهن‌تان هست را نمی‌توانید از این رابطه به دست بیاورید و برای او آرزوی موفقیت كنید. نباید عزت نفس او را خدشه‌دار كنیم و لازم است قاطعانه و صریح صحبت كنیم.

تا وقتی كه فرد به این ارتباط صددرصد اطمینان نداشته باشد، باید این رابطه را مخفی نگه دارد و به‌طور جدی مراقب آگاه شدن دیگران باشد. همكاران در این شرایط نباید متوجه این ارتباط و رفت‌وآمد‌ها بشوند یا اینكه احساس كنند این 2 نفر علاقه‌ای به هم دارند

 

اگر جواب‌تان «نه» است دلسوزی نكنید

بعد از گفتن جواب منفی چه رفتارهایی را باید در محیط كار داشت و چطور به همكاری با فرد خواستگار ادامه داد؟ معمولا در این مواقع كسی كه رابطه را قطع كرده، نسبت به طرف مقابل احساس دلسوزی و ترحم می‌كند. نگاه‌های او را زیرنظر می‌گیرد و حسش را درك می‌كند. می‌بیند كه همكارش گوشه‌گیر شده، برخی روزها سر كار نمی‌آید، مدام بی‌قرار است. با دیدن رنج كشیدن او، فردی كه جواب نه داده احساس گناه می‌كند و سعی می‌كند دل او را به دست بیاورد و با رفتارهایش از او طلب بخشش كند. ممكن است رفتارهای حمایتی از خود نشان دهد، سعی كند برخی وظایف كاری او را انجام دهد و بیشتر از قبل حالش را بپرسد. گرچه هدف او فقط آرام كردن طرف مقابل است اما معمولا این رفتارها از طرف آقایان نشانه عشق و تغییر نظر تلقی می‌شوند. اگر نظر قطعی فرد منفی است باید این صراحت را در تمامی مراحل كاری‌اش حفظ كند و حتی در صورتی كه می‌تواند، تقاضای انتقال به بخش دیگری را بدهد و از او فاصله مكانی نیز بگیرد؛ گرچه در اغلب موارد می‌بینیم كه افراد چنین تصمیمی را نمی‌گیرند.

 

اگر با رئیس‌تان ازدواج كنید

حالا فرض كنیم فرد به پیشنهاد همكارش پاسخ مثبت می‌دهد و با او ازدواج می‌كند؛ آینده زندگی افرادی كه هم زیر یك سقف با هم زندگی می‌كنند و هم در محیط اداره در كنار هم هستند، چطور پیش می‌رود؟

كار كردن در یك محیط برای زن و شوهرها، هم می‌تواند مسائل مثبتی را در پی داشته باشد و هم منفی. ویژگی‌های مثبت این رابطه این است كه افراد مدام از حال هم خبر دارند؛ مشكلات همدیگر را می‌شناسند و یكدیگر را بیشتر درك می‌كنند؛ اما این موضوع عواقب منفی‌ای هم دارد؛ این عواقب بستگی به شخصیت افراد نیز دارد. برای مثال مردی كه روحیه مردسالارانه دارد، نمی‌تواند با زنی كه مقامی بالاتر از او دارد زندگی موفقی داشته باشد یا این‌كه در بعضی مواقع نظارت‌های بیش از حد و دخالت در مسائل كاری به قصد حمایت می‌تواند برای افراد مشكلاتی ایجاد كند؛ در چنین شرایطی بودن یك زن و شوهر در یك محیط كاری، هم می‌تواند به ارتباط كاری‌شان صدمه بزند و هم زندگی مشترك‌شان را دچار مشكل كند.

 

ازدواج با یک همکار

 

چه زمانی رابطه را علنی كنید؟

آیا باید این رابطه و كل موضوع را از همكاران پنهان كرد یا اینكه با بیان كردنش هم به موقعیت كاری فرد خدشه‌ای وارد نخواهد شد؟

تا وقتی كه فرد به این ارتباط صددرصد اطمینان نداشته باشد، باید این رابطه را مخفی نگه دارد و به‌طور جدی مراقب آگاه شدن دیگران باشد. همكاران در این شرایط نباید متوجه این ارتباط و رفت‌وآمد‌ها بشوند یا اینكه احساس كنند این 2 نفر علاقه‌ای به هم دارند. اگر افراد مایلند كه در محل كار كسی را در جریان بگذارند یا در مورد طرف مقابل‌شان از او تحقیق كنند، باید اطمینان كامل به این همكار داشته باشند.

اگر 2 طرف هنوز نمی‌دانند این رابطه و این علاقه به نتیجه می‌رسد یا نه، آگاه شدن همكاران دیگر می‌تواند مشكلات زیادی را در آینده كاری این 2 به‌وجود بیاورد و نسبت به نوع محیط‌های كاری، میزان این مشكلات متفاوت خواهد بود.زمانی كه نسبت به تصمیم‌شان و آینده این رابطه مطمئن هستند، می‌توانند موضوع را علنی كنند. در این مواقع 2طرف با رسمیت بخشیدن به این موضوع می‌توانند به رابطه‌شان كمك زیادی بكنند البته این اعلام عمومی باید با توافق طرفین انجام شود.

درصورتی‌كه یكی از طرفین نسبت به تصمیمی كه گرفته شده مطمئن باشد، با اعلام نكردنش به رابطه آسیب خواهد زد زیرا ممكن است در محیط كار خواستگارهای دیگری را پیدا كند كه وجودشان روی رابطه تاثیر بگذارد. از طرف دیگر بیان اینكه فرد كه شخصی متعهد است و با افتخار این تعهد را به دیگران هم اعلام می‌كند، حس اطمینانی در طرف مقابل ایجاد خواهد كرد كه می‌تواند به بقا و سلامت رابطه، كمك زیادی بكند.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ازدواج با یک همکار,همکار,ازدواج,,
ارسال توسط امیر وبمستر
شما نباید برای فرار از چیزی به سمت ازدواج بروید بلكه باید تنها برای ساختن یك زندگی بهتر در كنار فردی كه به شما آرامش می‌دهد چنین قدمی بردارید...

ازدواج

دوست دارید ازدواج كنید اما احساس می‌كنید كه هیچ كدام از مردان جهان به شما توجهی ندارند و حتی حاضر نیستند به‌عنوان یك گزینه احتمالی به شما فكر كنند؟ دوستان دوره دبیرستان و دانشگاه‌تان یكی‌یكی سر خانه و زندگی خودشان رفته‌اند و احساس می‌كنید كه تنها مانده‌اید؟ اگر مدام ذهن‌تان را با این فكر و خیال‌ها پر كرده‌اید، بهتر است دست بردارید و از مجردی‌‌تان یك بحران پر از غصه نسازید. ازدواج كردن موضوعی نیست كه بتوان برایش الگو و راه حل ارائه كرد اما شاید با خواندن مراحل زیر بتوانید برای ازدواج‌تان آماده‌تر شوید و دست از این نگرانی‌ها هم بردارید.

 

آه و ناله نكنید

به منفی‌بافی‌های‌‌تان پایان دهید. وقتی كه با دوستان یا خانواده‌‌تان صحبت می‌كنید، خشم یا عصبانیت‌‌تان از این‌كه ازدواج نكرده‌اید را بروز ندهید. به جای این‌كه مدام از ازدواج نكردن‌تان حرف بزنید سعی كنید در مورد موضوعاتی كه برای اطرافیانتان جالب است گفت‌وگو كنید. یادتان باشد خیلی از موقعیت های ازدواج از همین جمع های دوستی و همکاری و خانوادگی به وجود می آید. نگذارید درچشم دیگران یک دختر در آرزوی ازدواج و تمام شده به نظر برسید. اگر هم كسی از شما پرسید كه چرا ازدواج نكرده‌اید، به جای آه و ناله كردن خیلی منطقی بگویید كه هنوز با فردی كه برای‌تان مناسب باشد روبه‌رو نشده‌اید.

 

دوستی‌های‌تان را خراب نكنید

برای جلب توجه دیگران به هر شیوه‌ای متوسل نشوید. اگر دوست یا همكار‌ی دارید كه نسبتا به شما نزدیك است و احساس می‌كنید، می‌تواند فرد مناسبی در زندگی شما باشد، عجولانه اقدام نكنید. بگذارید زمان بگذرد و به شما ثابت شود كه آیا می‌توانید زوج خوبی برای هم باشید یا این‌كه او هم همین علاقه را به شما دارد؟

هیچ وقت سعی نکنید با زبان بی‌زبانی، او را متوجه خود کنید زیرا ممكن است او با دیدن چنین رفتارهایی از طرف شما، كاملا از شما فاصله بگیرد. از طرف دیگر اگر او به فرد دیگری علاقه‌مند است، واكنش خصمانه‌ای نشان ندهید.

 

زندگی‌‌تان را شلوغ كنید

برای مشغول كردن ذهن‌تان و شلوغ كردن زندگی‌‌تان راه‌های دیگری پیدا كنید. درست است كه هر تعلقی در زندگی جای خودش را دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند جای یك همراه خوب را برای شما پر كند اما اگر از تك‌بعدی بودن دست بردارید و مشغولیت‌های دیگری برای خود‌تان ایجاد كنید خیلی چیزها تغییر می‌كند. سعی كنید كار مورد علاقه‌‌تان را پیدا كنید و آن را جدی بگیرید، برای زندگی‌‌تان دلیلی پیدا كنید. این دلیل می‌تواند كار، تحصیل، دوستان‌، خانواده یا هر چیز دیگری باشد. این موارد نمی‌تواند جای یك رابطه حمایت‌گرانه و عاطفی را پر كند اما اگر شما زندگی‌‌تان را پوچ و بی‌معنا نبینید و دلایل زیادی برای افتخار كردن به‌خود و زندگی‌‌تان داشته باشید، حال‌تان خیلی بهتر از حالا می‌شود.

با شركت در كلاس‌های آمادگی ازدواج می‌توانید تا حدودی تكلیف‌تان را روشن كنید و هم آگاهانه‌تر انتخاب كنید و هم منطقی‌تر پیش بروید

فکر و خیال بیخودی نکنید

قطعا در خانواده و در میان دوستان شما افراد زیادی هستند كه قصد ازدواج دارند و روز به روز هم تعدادشان كمتر می‌شود. ممكن است با ازدواج‌كردن هر كدام آن‌ها از خود بپرسید كه چرا شما نتوانسته‌اید یكی از گزینه‌ها باشید و چرا همیشه زنان دیگر هستند كه مورد توجه قرار می‌گیرند اما به جای این فكر و خیال‌ها سعی كنید در خود معیارهایی را پرورش دهید كه از نظر همه برای انتخاب یك همسر مناسب، ضروری هستند.

آدم‌های اطراف شما براساس رفتارهایی كه در همین لحظات عادی زندگی‌‌تان انجام می‌دهید روی شما قضاوت می‌كنند. بدخلقی‌ها، بهانه‌گیری‌ها، رفتارهایی كه با خانواده‌‌تان دارید و بسیاری موارد دیگر می‌تواند مبنای قضاوت دیگران روی شما باشد. پس اگر واقعا قصد ازدواج دارید و این دنیای مجردی آزار‌تان می‌دهد، به همه این جزئیات توجه كنید. ظاهر‌سازی‌ كافی نیست بلكه باید با دل و جان همه این‌ها را تغییر دهید.

 

وسواس را كنار بگذارید

محافظه كاری‌های بی‌مورد را كنار بگذارید و با ازدواج، وسواس گونه برخورد نكنید. اگر خواستگارهایی دارید كه حاضر نیستید حرف‌های‌شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان‌تان كسی را برای ازدواج به شما معرفی می‌كنند اما شما اهمیتی نمی‌دهید، باید كمی در نگاه‌تان تجدید نظر كنید. شاید یكی از همین موارد بتواند همسر ایده‌آلی برای شما باشد.

از آشنایی نترسید و چند هفته‌ای با خواستگارهای‌تان صحبت كنید و بعد تصمیم بگیرید، مشكلات كوچك آدم‌ها را بهانه نه گفتن نكنید.

فراموش نكنید كه هر كسی با هر شخصیتی هم كه باشد، مشكلاتی دارد كه می‌توان از آن‌ها ایراد گرفت. شما نمی‌توانید یك شخصیت بی‌عیب و نقص را به‌عنوان همسر‌تان انتخاب كنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد اما سعی كنید فردی را انتخاب كنید كه بتوانید با مشكلاتش كنار بیایید و مدام به خاطرشان افسرده یا عصبانی نشوید

تكلیف‌تان را روشن كنید

شما نباید برای فرار از چیزی به سمت ازدواج بروید بلكه باید تنها برای ساختن یك زندگی بهتر در كنار فردی كه به شما آرامش می‌دهد چنین قدمی بردارید. اگر نمی‌دانید چطور باید انتخاب كنید و چطور پیش بروید بهتر است سراغ یك مشاور بروید. با شركت در كلاس‌های آمادگی ازدواج می‌توانید تا حدودی تكلیف‌تان را روشن كنید و هم آگاهانه‌تر انتخاب كنید و هم منطقی‌تر پیش بروید.

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر

دلبستگی کوتاه، وابستگی طولانی

 


دوستی هایی که قبل از ازدواج دنبال می شود، قطعاً دوستی پایدار و بلند مدتی نخواهد بود اما وابستگی عاطفی ای که بعد از مدتی بین دو طرف شکل می گیرد، جدایی را سخت می کند.

دلبستگی کوتاه، وابستگی طولانی

معمولا افرادی که اقدام به برقراری چنین رابطه هایی می کنند، با این استدلال که «ما نمی خواهیم ازدواج کنیم ،» انتخاب ها و رفتارهایی را که باید از خود نشان دهند، بروز نمی دهند و بدون آشنایی کافی و درنظر نگرفتن معیارهای درست، اقدام به برقراری این رابطه می کنند و حاضر به پذیرش مسئولیت های یک رابطه نیستند. چنین دوستی هایی به دلیل ضربه هایی که طرفین رابطه متحمل می شوند، توصیه نمی شود.

بخشی از این ضربه ها مربوط به وابستگی های عاطفی می شود. به عبارت بهتر، شما تصور کنید دختر و پسری تصمیم می گیرند که رابطه ای با هم برقرار کنند، منتها چون قصد ازدواج ندارند، ملاک هایی را که برای ازدواج در ذهن خود ساخته اند نادیده می گیرند، با این توجیه که قرار نیست این رابطه به ازدواج منجر شود. بنابراین با کسانی دوست می شوند که کیفیت اخلاقی و رفتاری پایین تری دارند.

 

از طرفی این رابطه آغاز می شود و بعد از مدتی این دوستی دو حالت پیدا می کند؛ یا رابطه به خاطر مشکلاتی که به وجود می آید قطع می شود و در این میان، طرفین ضربه های روحی- عاطفی زیادی خواهند خورد و یا این رابطه مدتی ادامه پیدا می کند تا وابستگی عاطفی شدیدی به وجود می آید و تصمیم می گیرند ازدواج کنند؛ غافل از اینکه این آدم مناسب ازدواج نیست و معیارهای یک ازدواج موفق در این رابطه وجود ندارد.

نکته دیگر این است که وقتی ای نگونه روابط براساس حداقل شناخت آغاز می شود، طرفین به مسائلی مانند معیارهای اخلاقی مورد پذیرش شان توجه نمی کنند. برای مثال، دختر یک حدی از رابطه را می پسندد ولی پسر خواسته های بیشتری دارد و یا بالعکس. در این موارد مشاهده می شود طرفین از ترس از دست دادن دوستی و یا به خاطر تهدیدهایی که صورت می گیرد، تسلیم خواسته های طرف مقابل می شوند.

برای شناختن روحیات دخترها و یا پسرها لازم نیست افراد چنین روابطی را تجربه کنندروابط معمولی که درون برخی چارچو بهای اخلاقی و عرفی شکل می گیرد مثل روابط معمول دو همکلاسی یا دو همکار، برای شناختن جنس متفاوت کفایت می کند و لازم نیست برای شناخت پیدا کردن وارد روابطی بشوند که وابستگی های عاطفی حرف اول و آخر را می زند

دوستی برای شناخت جنس متفاوت

بعضی ها می گویند من دختر و یا پسری را برای دوستی می خواهم تا بتوانم دخترها و یا پسرها را بشناسم؛ در صورتی که این کاملا غلط است. برای شناختن روحیات دخترها و یا پسرها لازم نیست افراد چنین روابطی را تجربه کنند. جنس متفاوت چیز پیچیده ای نیست که لازم باشد یک نفر «دوست دختر» یا «دوست پسر» داشته باشد تا جنس متفاوت را بشناسد. روابط معمولی که درون برخی چارچو بهای اخلاقی و عرفی شکل می گیرد مثل روابط معمول دو همکلاسی یا دو همکار، برای شناختن جنس متفاوت کفایت می کند و لازم نیست برای شناخت پیدا کردن وارد روابطی بشوند که وابستگی های عاطفی حرف اول و آخر را می زند.

در کشورهای غربی که حتی از لحاظ فرهنگی تفاوت های زیادی با جامعه ما دارند و ارزش های متفاوتی برای آنها تعریف شده است، تحقیقات نشان م یدهد که افرادی که دوستی با آدم های بیشتری را تجربه کردند و به قول معروف دوست دختر و یا دوست پسرهای بیشتری داشته اند و قبل از ازدواج روابط متعددی با جنس مخالف داشته اند، بعد ازدواج رضایت کمتری از زندگی شان دارند و مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. این تجربه برخلاف تصور قالب جوانان ماست. در حال حاضر، دخترها و پسرها فکر می کنند هرچه روابط بیشتری را تجربه کنند، در انتخاب همسر موفق تر خواهند بود اما این یک ذهنیت نادرست است.

دلبستگی کوتاه، وابستگی طولانی

 

قطع رابطه

مرحله آخر، قطع این گونه روابط است. افراد باید بدانند که هرچه از عمر رابطه می گذرد، وابستگی بیشتری به وجود خواهد آمد و قطع رابطه همراه با رنج فراوان خواهد بود.

از نظر روانشناسی، از دست دادن یک رابطه که در آن عاطفه و احساس وجود دارد همچون مرگ یکی از نزدیکان، دردناک است و فرد دور های سوگوار رابطه از دست رفته اش خواهد بود. گریه ها، خواهش و التماس ها، قول و قرارها و امثالهم در این دوران نباید مورد اعتنا قرار بگیرند؛ چراکه فرد برای فرار از غم از دست دادن رابطه دست به هر کاری می زند تا شاید بتواند طرف مقابل را از جدایی منصرف کند.

 

طرفین رابطه اگر بتوانند با واقعیت رو به رو شوند و چند ماه ناراحتی شان را کنترل کنند، به زندگی عادی برخواهند گشت و حتی بعد از سپر یشدن مدتی متوجه فواید قطع رابطه گذشته شان خواهند شد، اما اگر مدام امیدوارانه به فکر از سرگیری رابطه باشند، نخواهند توانست به زندگی عادی و معمولشان بازگردند.

 

یک نکته مهم

نکته دیگر این است که اگر تصمیم به قطع رابطه گرفته شد، این جدایی باید به یکباره و برای همیشه صورت گیرد و نه به صورت تدریجی یا با کم کردن رابطه. تجربه نشان می دهد کم کردن تدریجی رابطه مؤثر نیست و همه چیز باید یک دفعه تمام شود. تنزل رابطه به یک دوستی معمولی هم به هیچ عنوان مؤثر نخواهد بود؛ چرا که این ها سابقه ای از یک رابطه عاطفی را با هم دارند که ممکن است طرفین را دچار مشکلات روحی کند.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم



ارسال توسط امیر وبمستر

یکی از نرم افزارهای معروفی که اکثر دانشجویان و مهندسین رشته ی عمران از آن استفاده می کنند نرم افزار AutoCAD است. در واقع اتوکد نام نرم‌افزاری است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی به کار گرفته می شود و به افراد این امکان را میدهد که به راحتی در محیط مجازی نقشه ی مورد نظر خود را طراحی نمایند. کتاب حاضر نوشته David Frey و Jon McFarland می باشد و سرفصل های مهم زیر را شامل می شود .

۱- Learning Basic Commands to Get Started

2- Gaining Drawing Strategies

3- Using Layers to Organize Your Drawing

4- Using Dynamic Blocks and Tables

5- Working with Hatches and Gradients

6- Creating 3D Geometry

7- Materials and Rendering

دانلود در ادامه مطالب

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
ارسال توسط امیر وبمستر
ارسال توسط امیر وبمستر
ارسال توسط امیر وبمستر

 

دانلود آهنگ در ادامه مطالب

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:دانلود آهنگ کنسل ۲ ,مجید خراطا,
ارسال توسط امیر وبمستر

 

دانلود در ادامه مطلب

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
ارسال توسط امیر وبمستر

سریف WebPlus نرم افزاری از سایت دانلود رایگان نرم افزار برای طراحی وب سایت های پیشرفته و مورد استفاده برای کاربر های خانگی و یا سازمان های بزرگ است. این دنلود اینترنتی با رابط کاربری آسانی دارد به شما اجازه میدهد تا از قابلیت کشیدن و رها کردن (drag-and-drop )بخوبی لذت ببرید بدون آنکه از کد HTML استفاده کنید. این نرم افزار قابل استفاده برای تمامی کاربرانی است که در وضعیت مبتدی طراحی وب سایت به سر میبرند و میخواهند وب سایت خود را بصورت پیشرفته طراحی کنند.
در واقع برنامه اینترنت سریف WebPlus با دارای بودن ابزار های گوناگون و قوی و به شما کمک میکند تا بدون نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی پیچیده و یا HTML وب سایت خود را تنها با عمل کشیدن و رها کردن دکمه، عکس ها و متن ها بصورت دلخواه طراحی کنید. همچنین قابلیت تغییر رنگ تنها باچند کلیک برای سهولت در کار میتوان از گزینه های رابط کاربری آسان این نرم افزارطراحی سایت باشد.

 

دانلود در ادامه مطالب

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:طراحی سایت,طراحی سایت,طراحی سایت,
ارسال توسط امیر وبمستر

 

Android Data Recovery نام یکی دیگر از نرم افزار های کمپانی Wondershare از سایت دانلود رابگان نرم افزار میباشد که به شما کمک میکند تا اطلاعات از دست رفته گوشی خود را بازگردانی کنید. افراد بسیاری هستند که در گوشی خود اطلاعات و داده های مهمی را ذخیره میکنند. این داده ها ممکن است دیتا های بازی، نرم افزار، نوت ها و یا عکس های و فیلم ها .... باشد که در عین حال ممکن است این اطلاعات برای کاربر بسیار مهم باشد.
خوب از دست دادن اطلاعات مهم شاید به هدف فرد لطمه بزند و یا باعث ناراحتی شود. با نرم افزار Wondershare Android Data Recovery بازیابی اطلاعات آندروید شما کافیست گوشی خود را با رابطی که در اختیار دارید به کامپیوتر متصل کرده و سپس گوشی خود را اسکن کنید و اطلاعات از دست رفته موجود در مموری کارت های SD و خود گوشی را بدون نقصی بازیابی کنید. نهایت سرعت و بازگردانی انواع اطلاعات و شناسایی خودکار گوشی های اندروید بدون دردسر از قابلیت های این نرم افزار کاربردی است. شما هم اکنون میتوانید این نرم افزار بازیابی اطلاعت گوشی را از سایت دانلود رایگان نرم افزار دانلود کنید.

 

ویژگی های نرم افزار بازیابی اطلاعات گوشی اندروید

  • بازیابی فیلم ها، تصاویر و موسیقی ها
  • نهایت سرعت و کیفیت در بازیابی اطلاعات
  • بازیابی اسناد از دست داده شده و آرشیو های ذخیره شده بر روی تلفن های آندروید
  • پشتیبانی از تمامی مدل های گوشی های اندروید
  • اتصال تنها بوسیله کابل USB و سازگاری با گوشی های HTC، سامسونگ، موتورولا، ال جی، و غیره
  • تنها یک کلیک برای اسکن تمام اطلاعات از دست رفته مانند عکس، فیلم، فایل صوتی، و غیره
  • پیش نمایش عکس های بازیابی شده در کیفیت اصلی
  • بازیابی اطلاعات بصورت دسته بندی شده
  • بازیابی تنها با یک کلیک

 

دانلود در ادامه مطلب

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
ارسال توسط امیر وبمستر
نرم افزار - تبدیل فرمت

Blaze Video Magic نرم افزار حرفه ای و جادویی از سایت دانلود نرم افزار رایگان برای تبدیل ویدیو های HD بدون افت کیفیت و تبدیل فرمت های مختلف ویدویی از قبیل (RM, RMVB, AVI, WMV, ASF, 3GP, MKV و غیره) است. این نرم افزار تبدیل فیلم و ویرایش حرفه ای تبدیل جامع و قدرتمند با پشتیبانی از همه فرمت ها شما در مقابل استفاده از نرم افزار های مبدل دیگر بی نیاز میکند.
تبدیل فرمت های ویدیویی برای سازگاری کامل با دستگاه های قابل حمل مانند اپل، آیفون، آی پاد، تلفن های Android، تلفن های 3GP و ... از ویژگی های این نرم افزار است. علاوه بر این قابلیت هایی همچون ویرایش حرف های فیلم ها و ساخت آهنگ زنگ متناسب با گوشی مورد نظر و دانلود ویدیو از سایت یوتیوب و یاهو و ساخت اسلاید شو های جذاب در این نرم افزار میتواند مورد توجه قرار گیرد.

دانلود

 

مبدل همه فرمت های ویدیویی

پشتیبانی از دیسک های دی وی دی و ویدیو های HD و پشتیبانی از فرمت های وردی از قبیل (RM, RMVB, AVI, WMV, ASF, MPG, MPEG, MPE, M1V, MPV2, MP4, DAT, 3GP, MOV, VOB, FLV, MKV) برای تبدیل و پشتبانی از فرمت های (AVI, MP4, MPG, MKV, TS, WMV, MOV) SD های ویدئویی (AVI, MP4, MPG, MKV, TS, WMV, MOV, 3GP, 3GP2) برای خروجی بعد از تبدیل همچنین جدا سازی فرمت های صوتی MP3, MP2, AAC, AC3 از ویدیو هاست.

پشتیبانی از تبدیل DVD

بوسیله این قابلیت شما میتوانید فیلم های دی وی دی خود را به فرمت هایی از قبیل MP4, MPG, MKV, AVI, TS, WMV, MOV تبدیل کنید و یا چند دیسک دی وی دی با محتویات فیلم را با یکدیگر ادغام کنید.

پشتیبانی و سازگاری فرمت های خروجی متناسب با گوشی ها و دستگاه های قابل حمل

تبدیل فرمت های ویدیویی برای سازگاری کامل با گوشی هایی همچون اپل، ARCHOS، شاه توت (BlackBerry)، سونی، نوکیا، پالم (Palm)، دل (Dell) و...

سفارشی کردن تنظیمات صوتی ویدیو

براحتی تنظیماتی از قبیل نرخ بیت های ویدئویی، نرخ فریم، اندازه ویدئو، نرخ بیت صوتی، سرعت نمونه برداری و ... را بصورت دلخواه تنظیم کنید.

ساخت آهنگ زنگ آیفون

پشتیبانی از ساخت 35 دقیقه ای آهنگ زنگ آیفون، ساخت آهنگ زنگ با کیفیت بالا تا 35 دقیقه برای سازگاری تمام با آیفون و همچنین میتوانید از آهنگ های موجود در فیلم مورد علاقه خود استفاده کنید و آهنگ آن را به آهنگ زنگ تبدیل کنید.

مشاهده اطلاعات دستگاه

در این بخش تا زمانی که دستگاه های قابل حمل، گوشی های موبایل و ... به سیستم متصل باشد شما قادر به مشاهده تمامی اطلاعات آن خواهید بود.

ویرایشگر جادویی

یکی از بخش های جادویی این نرم افزار ویرایش فیلم است که شما میتوانید سایز و نوع کیفیت و میزان شفافیت و رنگ بندی فیلم را تغییر دهید و یا در آن متن دلخواهی اضافه کنید. همچنین قابلیت چسباندن تیکه هایی از فیلم و یا جداسازی آن ها از ویژگی های این نرم افزار است.

ساخت اسلاید های نمایشی

شما قادر هستید با انتخاب چند عکس همراه با انتخاب یک موسیقی برای پس زمینه یک نگارخانه با حالت اسلاید نمایشی شخصی یا خانوادگی و ... برای خود طراحی کنید.

 

 

دانلود در ادامه مطالب

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


ادامه مطلب...
ارسال توسط امیر وبمستر
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 116
بازدید ماه : 748
بازدید کل : 654455
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 189
تعداد آنلاین : 1



Alternative content